in Hardware, Software

Problematisk iPhone-launch

Dette indlæg hed oprindeligt “iPhone-fiasko”, men jeg blev enig med mig selv om, at det nok var lidt af en overdrivelse :).

Det går helt galt for Apple med lanceringen af den nye iPhone 3G. AT&T’s servere er gået ned, hvilket betyder at amerikanske kunder ikke kan få aktiveret deres telefoner i butikkerne. Derfor sendes de flester kunder hjem og bliver bedt om at aktivere hjemme, når systemerne engang kommer til at virke.

Hele ideen med at aktivere i butikker var at gøre det svære at jailbreake og unlocke telefonerne. Og apropos jailbreaking og unlock. Firmware 2.0 til den originale iPhone er blevet hacket af iPhone Dev Team.

Så alt i alt må man nok sige, at det ikke var det produkt-launch Apple havde håbet på.

Selv i Danmark har der været problemer. Telia har (selvfølgelig, fristes man til at sige) formået at fucke up. Flere (alle?) købere af iPhone hos Telia, har haft problemer med at få dataadgang. Det viser sig at Telia har glemt(?), at aktivere et par ting i iPhone-abonnementerne, hvilket betyder at man bliver nødt til at kontakte Telias såkaldte “kundeservice”, for at få telefonen til at virke. Andre kunder har ikke fået aktiveret deres abonnement, hvilket tager op til to hverdage.

  1. Skal vi ikke lige tage London med også? O2s aktiveringssystem var godt nok oppe, men det kræver IE for at virke (hvem er den amatør der har udviklet det!?). I butikken i London var der stillet Macs op med virtualiserede Windows-installationer, så det var muligt at bruge IE. Problemet var bare, at aktiveringssystemet lod sig ikke snyde, og ville ikke fungere den virtualiserede IE-browser… (amatøren har alligevel været lidt klog.)

    http://computerworld.com/action/article.do?command=viewArticleBasic&articleId=009109218&intsrc=hm_list

  2. Hahahaha, det er sgu en fed historie! Mon ikke Steve skulle have tjekket det før han lavede en aftale med O2? :D

Comments are closed.