in Hardware, Software, spiri.dk, www

Site5

I forrige weekend (altså ikke i går og i forgårs, men weekenden før) flyttede jeg spiri.dk til Site5. Grunden til dette skift var at jeg efterhånden var blæevet lidt træt af Gigahost, som jeg elelrs har været hostet hos i et stykke tid. Og jeg har såmænd også været godt tilfreds det meste af tiden, men der har været ting som nu har gjort at jeg har valgt at skifte til Site5.

Problemerne jeg har oplevet har hovedsagligt drejet sig om nedetid. Man kan selvfølgelig sige, at det er ok med lidt nedetid når man nu er hostet hos en lavprishost, og det er jeg da også enig i til en hvis grad (som Mikkel Westerkam engang skrev i en kommentar her på bloggen, så er det jo heller ikke ok at Ryanairs fly nødlander bare fordi de har billige billetter).

Når nedetiden nærmest begynder at følge en bestemt mønster, og der ikke kommer nogen særlig forklaring på årsagen, så begynder det at blive træls, og det er den oplevelse jeg har haft af Gigahost et par gange. Det har altså nu ført til at jeg har valgt at flytte til en anden host.

Grunden til at valget faldt på Site5, var at jeg havde haft kigget på dem tidligere, og de har nogle ganske fornuftige tilbud. De er lidt dyere end Gigahost, men tilbyder tilgengæld også noget mere. Jeg gider ikke til at lave en lang gennemgang af hvad de tilbyder osv. osv. Det kan du selv kigge på :).

Jeg vil dog gerne nævne den oplevelse jeg har haft med deres support. Jeg havde nemlig lidt problemer med at få adgang via SFTP og FTP, da jeg havde oprettet mig. Site5 reklamerer med 24/7 support, og det lever de op til! Jeg har været i kontakt med både deres live chat og deres ticketsystem midt i natten amerikansk tid, og har fået svar meget hurtigt.

Så alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds med Site5, og jeg ser frem til at være hostet hos dem i længere tid.

  1. Det med deres 24/7 support er en kæmpe fordel. Også specielt hvis de sidder i USA selvfølgelig, ellers kan der hurtigt gå et par dage før der bliver rettet op på et givent problem.

    Jeg bruger selv Gigahost, men har også oplevet nedetid, og primært pga. database-fejl hos dem. Men hvis du vil, kunne det være fedt at høre om dine erfaringer med Site5 om nogle måneder, for at have lidt at sammenligne med :)

  2. Det er nemlig et amerikansk firma, så derfor er det endnu federe med 24/7 support når man sidder et godt stykke rundt om jorden.

    Jeg skal nok prøve om jeg kan huske at skrive noget igen senere :)

  3. kender nogen der har flyttet deres website til site5 også. men dk-hostmaster vil ikk lade dem bruge serveren der står i usa til deres domæne. hvad muligheder har man for at løse dette problem. kan det nemt gøres med gratisdns som jeg har set du er sat til at bruge?

  4. Der er ingen problemer med GratisDNS. Hos dem har man fuld kontrol over sin DNS, så man laver bare A records der peger på Site5s IP. Det er ikke nødvendigt at bruge Site5s navneservere.

Comments are closed.