in Verden udenfor, www

Når æblet falder langt fra stammen. Telia og Call me

Jeg er kunde hos teleselskabet Call me. Call me er ejet af Telia og er vel det man kalder en MVNO – eller en virtuel operatør af mobilnetværk. Dette betyder at Call me ikke har deres eget mobilnetværk, men bruger Telias netværk (på samme måde som Telmore bruger TDC’s, CBB bruger Telenors osv.).

Da jeg stod op i morgen kunne min mobil ikek få adgang til et datanetværk (3G/HSDPA), kun “gammeldags” GSM til tale om SMS. Det undrede mig selvfølgelig og da jeg kunne komme til det tjekkede jeg Telias driftstatus (som Call me også linker til), som kunne meddele at “Der er ingen kendte driftsforstyrrelser.” Jamen, det er da betryggende at vide. Der er ingen data-adgang OG ingen kendte driftsforstyrrelser?

I løbet af formiddagen skrev Call me på deres Facebook-side, at der var problemer med dataneværket og at man arbejede på at få dem løst. Der var stadig intet at høre fra Telia, hverken på deres driftstatus eller på deres Facebook-side (når nu Call me kunne finde ud af det, tænkte jeg, at Telia måske også kunne).

Det er for mig grænsende til det ufattelige, at man igennem et datterselskab, som anvender netværket kan få at vide at der er problemer, mens man intet somhelst hører fra dem der egentlig har noget med det at gøre. Det er sgu ikke godt nok, Telia. Skam jer!

Helt ærligt må jeg indrømme, at det faktisk ikke kom bag på mig at Telia var så ringe til at informere. Efter nogle uheldige oplevelser da jeg var kunde hos dem (ikke noget jeg vil bruge tid på at gå i dybden med her), har jeg ikke brudt mig om dem. Call me har jeg tværtimod været rigtig glad for at være kunde hos (når man ser bort fra at Telias netværk tiltider dækker pivringe).

Man kan måske sige, at det er et spinkelt grundlag for at være utilfreds, men de gør det sgu ikke bedre når de ikke engang formår at opdatere deres driftstatus når deres datanetværk er nede en hel formidddag! Og min tiltro til Call me er blevet forstærket endnu mere, da de formåede at tage hånd om opgaven, som Telia ikke kunne løse (medmindre man var Telia-kunde…).

Æblet kan altså godt falde langt fra stammen. Og heldigvis for det når vi skal døje med firmaer som Telia.

  1. Og da problemet så blev løst hos Telia, sendte de det videre til TDC, der har haft problemer her i løbet af eftermiddagen, og stadig har det…

  2. I skal tage at skifte til Oister, hvis i ikke allerede har gjort det.

    Jeg skiftede pr. dags dato til Oister, som har lejet sig ind på 3s net. Læs evt. anmeldelserne af deres net. De får tornhøje karakterer og så er det pt. den billigste udbyder.

Comments are closed.